Menighedsrådsvalg

Information om menighedsrådsvalget 2024

Tirsdag d. 14. maj kl.19.00 inviterer Kolt Menighedsråd til orienteringsmøde om det kommende menighedsrådsvalg i september 2024.

Kom og hør mere om, hvordan du kan være med til at gøre en forskel og aktivt medvirke til mere fællesskab i lokalsamfundet. Menighedsrådet er din lokale kirkes ledelse. Rådet arbejder for at sikre de bedste rammer for en levende og relevant folkekirke i Kolt Sogn.

Ved det offentlige orienteringsmøde i Kolt Sognegård d. 14. maj kan du høre mere om mulighederne i dit lokale menighedsråd. På mødet orienterer det nuværende menighedsråd om sit arbejde i den forløbne 2-årige funktionsperiode, om kommende opgaver og visioner og om rammerne for det forestående valg.

Der afholdes valg til menighedsrådet, den såkaldte valgforsamling, d. 17. september. Her skal du stille op, hvis du ønsker at få indflydelse på Kolt Kirkes fremtid.

NB: Orienteringsmødet afholdes sammen med det årlige menighedsmøde, hvor der redegøres for det seneste års regnskab samt det kommende års budget.