Dejbjerg Sogn

Langfredag
Dejbjerg Kirke, kl. 10:30
Poul Nyborg

Der er ingen forestående arrangementer indtastet.

Mundbind ved gudstjenster

Fra den 29. oktober og foreløbigt frem til den 2. januar skal du bære mundbind eller visir, når du går i kirke.

Der er kommet nye regler vedrørende brugen af mundbind.

Reglerne betyder, at alle personer over 12 år (som ikke af sundhedsmæssige årsager er undtaget) skal bære mundbind eller visir, når de går ind i kirken, når de bevæger sig rundt i kirken (fx ved nadver, udbæring af kiste o.l.), og når de forlader kirken igen. Man skal altså ikke bære mundbind, når man sidder ned eller kortvarigt står op.

Kirkens præst og medarbejdere skal dog kun bære mundbind eller visir, når de ankommer til kirken, og når de forlader den igen.

Dette gælder alle gudstjenester, kirkelige handlinger og arrangementer i Dejbjerg Kirke.

Tag mundbindet eller visiret på, inden du går ind i kirken. Skulle du have glemt mundbind eller visir, kan du ved henvendelse til en af kirkens medarbejdere få et mundbind udleveret, inden du går ind.

Kirker i sognet

Dejbjerg Kirke